Marketing & pr-bureau
samen bouwen aan een sterk merk
NIEUWS EN WEETJES
Linkbuilding, wat moet je wel of juist niet doen?
Zorgen voor links die naar jouw website verwijzen (linkbuilding) is een van de strategieën die je echt toe moet passen als je bezig gaat met de vindbaarheid van je website. Zoals je wellicht weet heb ik het altijd over de 3 pijlers van zoekmachine optimalisatie:...
Meer autoriteit claimen met je webshop
Als je mij al langer volgt weet je dat ik het vaak heb over de 3 pijlers van zoekmachine optimalisatie: content, techniek en autoriteit. En juist die autoriteit is vaak het lastigste om uit te voeren voor veel ondernemers. Hier komt een duidelijke strategie bij kijken...
6 manieren om meer bezoekers naar de website te trekken
Als webshop eigenaar wil je een goed lopende website, dat is nou eenmaal de basis voor jouw online onderneming. Net als je winkel dat is voor een offline onderneming. Met een fysiek winkelpand ga je ook niet op een industrieterrein zitten als jouw doelgroep vooral de...
Inkopen op Orderchamp of andere grote online groothandels?
In je webshop verkoop je producten, dit kunnen producten zijn die je zelf hebt gemaakt of die je hebt ingekocht. Voor dat laatste kan je contact leggen met de fabrikant maar tegenwoordig heb je ook online groothandels zoals Orderchamp, Ankerstore en BigBuy. Aangezien...
Hoe maak je van jouw webshop een succes?
Je begint jouw ondernemersdroom met een idee. Dat kan zijn omdat je iets mist wat nog niet te koop is of je vindt dat jij een betere selectie kunt maken aan producten dan je op een andere site kunt vinden. Ook kan het zijn dat je zelf mooie producten maakt en deze...
De 6 veelgemaakte fouten op websites
Als je een webshop hebt dan wil je ook dat die goed gevonden wordt in de zoekmachines. Zo krijg je namelijk bezoekers en (een gedeelte van) die bezoekers gaan uiteindelijk product afnemen. Maar er worden vaak dezelfde fouten gemaakt als het gaat om die website. Ik...
De 5 vragen die je aan jezelf moet stellen voor je een online business begint!
Al een tijdje ben je aan het wikken en wegen of je voor jezelf gaat beginnen. Je huidige baan in loondienst bevalt je eigenlijk niet meer zo goed. Maar zou jij wel slagen als ondernemer? Het zou zo mooi zijn als je echt kan doen waar je passie ligt en dat ook nog eens...
Wat kan Google E-A-T voor jouw website betekenen?
Als je serieus met je website aan de slag gaat dan zul je je moeten verdiepen in zoekmachineoptimalisatie (seo). Je wilt immers bezoekers op die website waar je niet voor hoeft te betalen (organische bezoekers). Nog steeds verreweg de meeste internetgebruikers (95%)...
Hoe maak je een goede ‘over ons’-pagina?
Tot mijn verbazing ontbreekt een goede ‘over ons’-pagina op veel websites en dat is zonde. Ik zal je uitleggen waarom je met een goede over ons-pagina echt het verschil kan maken, vooral als je een wat minder bekende website hebt. Dat doe ik aan de hand van de Know,...
Hoe krijg je de beste website in jouw branche?
Je bent ondernemer geworden omdat je goed bent in je vak. Je hebt een website om te laten zien wie je bent en wat je doet of je verkoopt er jouw producten. Maar het gaat niet zoals verwacht. De bezoekers blijven achter, om over de omzet nog maar te zwijgen. Dat kan...
5 tips om het vertrouwen te winnen met je website
Je wilt niks liever dan dat jouw website een verkoopkanon is. Maar dit gaat niet vanzelf. Je zult continu met je website bezig moeten zijn om ervoor te zorgen dat je er klanten door krijgt. En daar heb je een strategie voor nodig. Ik vind zelf het Know, Like, Trust...
Know, Like, Trust factor voor online ondernemers
Als je online ondernemer bent en geïnteresseerd in marketing, dan ben je wellicht al bekend met het Know, Like, Trust principe. Voordat potentiële klanten overgaan tot een aankoop als ze je nog niet kennen, dan moet je eerst het vertrouwen winnen. Maar dat niet...