fbpx

Tot mijn verbazing ontbreekt een goede ‘over ons’-pagina op veel websites en dat is zonde. Ik zal je uitleggen waarom je met een goede over ons-pagina echt het verschil kan maken, vooral als je een wat minder bekende website hebt. Dat doe ik aan de hand van de Know, Like, Trust factor. Daarna laat ik je zien waar een goede ‘over ons’-pagina aan moet voldoen en geef ik je tips voor een goede CTA op deze pagina.

Know, Like, Trust factor voor de ‘over ons’-pagina

  • Know: De bezoeker op jouw website komt vaak vanuit een zoekopdracht in Google en kent jou nog helemaal niet. Op deze pagina maken ze kennis met je.
  • Like: Door persoonlijke dingen over jezelf te vertellen herkennen de bezoekers zich in je en dat zorgt voor verbinding. Ze gaan je leuk vinden.
  • Trust: Je laat zien dat er echte mensen achter de website zitten, dat zorgt voor vertrouwen.

Ben je nog niet overtuigd?
De ‘over ons’-pagina is een van de belangrijkste pagina’s op een website. Zowel bij Reisgraag als bij Online Business Factory staat deze pagina altijd in de top 10 best bezochte pagina’s. En bij Reisgraag hebben we duizenden pagina’s, dus dat zegt wel wat. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar men koopt tegenwoordig liever bij mensen dan bij bedrijven. Ze willen weten wie de persoon is achter het bedrijf. Maar dan moet je dat dus wel laten zien.

Waar moet een goede ‘over-ons’-pagina aan voldoen?
Wat belangrijk is op deze pagina is dat jij echt een uniek verhaal verteld. En dan dus niet met dertien-in-dozijn kenmerken als eerlijk, sociaal, hardwerkend, blablabla. Dat kan iedereen zeggen. Maar wie ben je nou echt? Wat drijft je, waarom doe je dit werk/heb je deze website, waarom zou ik bij jou iets kopen, wat is onze gezamenlijke connectie? Dat zijn voorbeeldvragen waar je antwoord op kunt geven. Deze antwoorden zeggen iets over jou! Maar let wel op dat het geen beschrijving wordt van jouw werkzaamheden, daar is de ‘over ons’-pagina niet voor. Deze pagina gaat echt alleen over jou en wie jij bent.

Zorg voor verbinding op deze pagina
Je wilt dat jouw bezoeker uiteindelijk jouw dienst of product gaat afnemen en er wordt vaak geadviseerd om op deze pagina een goede CTA (Call to Action) te plaatsen. Nu ben ik niet vies van sales maar ik vind deze pagina minder geschikt voor commerciële een CTA zoals offerte-aanvraag of directe doorlink naar het productaanbod. Ik vind een verwijzing jouw social media kanalen of inschrijving voor de nieuwsbrief wel prima op z’n plek hier.

Voorbeeld van mijn ‘over mij’-pagina

De ‘over ons’-pagina kan je ook ‘over mij’ of ‘mijn verhaal’ noemen, als het maar duidelijk is dat deze pagina een beschrijving is van de persoon/personen achter de website. En verstop de pagina niet in de footer maar zet hem bovenaan in de menubalk.