Zeg eens eerlijk, kan jouw website wel wat aandacht gebruiken? Is jouw website nu eigenlijk alleen een visitekaartje? Maar je wilt het liefste dat het een marketingmachine is. Het ontbreekt je alleen aan de tijd om onze online trainingen te volgen. Dan is er nog een andere optie om jouw website snel te verbeteren!

Laat mij jouw website reviewen en krijg direct bruikbare tips waardoor jouw website een boost krijgt. En weet je, je hoeft geen technische kennis te hebben om de tips uit te voeren.

Alvast wat gratis tips voor jou

Wat wil jouw klant weten?

Bij het maken van content gaat het niet om jou maar om jouw (potentiële) klant. Wat wil je klant weten? Voorzie jouw doelgroep in hun behoeften met waardevolle en aantrekkelijke content. Onderzoek wat jouw klant wilt weten en maak hier content voor.

Zorg voor unieke content

Om aan te sluiten bij de behoeften van je klant zul je de content moeten afstemmen en dus maatwerk moeten leveren. Sowieso is het verboden om teksten te kopiëren van anderen maar daarnaast is het ook echt niet slim omdat de informatie die een ander maakt nooit hetzelfde zal zijn voor jouw doelgroep. Maak eigen, unieke content. Content die niemand anders heeft.

Heeft iedere pagina een CTA?

CTA is Call to Action. Alle content die je maakt, maak je met een bepaald doel. Je wilt dat de bezoeker een bepaalde actie onderneemt. Wat het doel voor jouw publiek is moet duidelijk zijn. Wil je dat ze een e-book downloaden, zorg dan dat dit de enige knop op de pagina is. Wil je dat ze lid worden van jouw nieuwsbrief? Zorg dat er geen andere afleiding is op de pagina dan alleen de inschrijfbutton. Overtuig de bezoeker!

Content is geen reclame

Content is redactioneel en niet hetzelfde als reclame maken. Je geeft een antwoord op vragen van je klant. Dit betekent dat je moet denken als uitgever en niet als verkoper. Content helpt, inspireert, entertaint, informeert en leert. Het speelt in op vragen, wensen en problemen van je publiek. Reclame en pr valt je lastig als je er niet om hebt gevraagd, dat is dan ook
geen content. Op content wordt gezocht. Content is het vertellen van verhalen, goede verhalen!

Evergreen content

Probeer dat zoveel mogelijk van de content die je maakt ook over een jaar of 3 nog relevant is. Natuurlijk kan je ook weleens wat maken voor op de korte termijn maar contentmarketing is echt iets van de lange termijn. Evergreen content wordt dit ook weleens genoemd, dat is content die groen blijft ondanks het seizoen. Dit gaat dus niet over de laatste trends, fashionable kleding of het laatste nieuws.

De juiste mindset

Wist je dat je met de juiste mindset een heel eind verder komt in je leven. En nee, dit heeft niks met online marketing te maken maar vind ik wel heel leuk om te delen met je!

"Don`t let your dreams just be dreams"

Vanessa – Online Business Factory