fbpx
Selecteer een pagina

Vanessa, vind jij dat ik een goede website heb? Die vraag werd mij onlangs gesteld. Maar het antwoord daarop is niet zo makkelijk te geven. Want wanneer heb je nou een goede website?

Vergelijk het eens met een auto. Stel je hebt een Jaguar gekocht en die staat te shinen voor de deur. Prachtige auto en meestal in goede staat. Maar je hebt hem vandaag nodig om van A naar B te rijden en nu doet hij het niet! Balen natuurlijk. Heb je nu nog steeds een mooie auto? Ja! Maar hij werkt alleen niet. Dus is hij niet goed. Zo is het ook met websites. Je website kan er supermooi uitzien maar als het niet doet wat jij wilt dan heb je geen goede website.

Jaguar
Doel: Van A naar B rijden

Website
Doel: Meer aanvragen/meer klanten/meer omzet

Je moet je dus eerst afvragen wat het doel is van jouw site en als dat doel wordt gehaald heb je een goede website. Wordt dat doel niet gehaald dan is er werk aan de winkel ;).

Als jij dus een website hebt of wilt maken dan moet je goed nadenken over de doelen die je wilt halen met jouw website. Voor een commerciële website zal dit over het algemeen meer aanvragen/meer omzet zijn. Heb je een informatieve website dan zal het uiteindelijke doel meer bezoekers zijn. Houd hier rekening mee als je de website gaat/laat maken.

Waar moet je op letten bij een goede website?
De mogelijkheden online zijn eindeloos. Alles wat jij wilt kan gebouwd/gemaakt worden. Maar let wel op dat je de gebruiker in je achterhoofd houdt. De website moet makkelijk zijn in gebruik, dat moet bovenaan je prioriteitenlijstje. De flitsende functionaliteiten waarvan je de kans hebt dat niet iedereen snapt hoe ze het moeten gebruiken, mag je wegstrepen. Ken je Flash nog? Dit softwareplatform voor het opleuken van internetpagina’s met animaties, spelletjes, bewegende banners en video’s is na 20 jaar einde verhaal. Bezoekers willen iets wat gebruiksvriendelijk is en niet iets wat er catchy uitziet maar niet handig werkt!

Waarom wil je een goede website?
Een goede website kan je veel werk uit handen nemen. Stel je hebt kwalitatief goede content op je website die goed gevonden wordt. Die content zorgt al jaren voor een stroom van bezoekers. Dat scheelt je continu netwerken en koude acquisitie doen! Ook kan een goede website ervoor zorgen dat je wordt gezien als expert op jouw vakgebied. Dat scheelt je uiteindelijk enorm veel werk op het gebied van naamsbekendheid krijgen. Maar dat komt allemaal niet zomaar. Je zult er wel iets voor moeten doen! Begin eens met het verdiepen in het maken van goede content. Heel toevallig een van de cursussen die wij aanbieden.