fbpx
Selecteer een pagina

Onlangs werd mij de vraag weer gesteld: “Kan ik SEO beter uitbesteden of zelf doen?” Maar deze vraag is helaas niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden. Het hangt namelijk van een aantal factoren af.

Een mooie website waarop men kennis kan maken met jouw product of dienst is belangrijk. Maar met alleen het bouwen van een website ben je er nog niet. Jouw website moet ook daadwerkelijk door potentiële klanten gevonden worden. Maar hoe zorg je hiervoor?

Online beter gevonden worden

Als je aan de slag gaat met zoekmachine optimalisatie (SEO) dan wil je dat je website online beter gevonden wordt door zoekmachines. Ongeacht of je het uitbesteedt of zelf doet, dit is je doel.

En dan begint het overwegen, want wil je bijvoorbeeld met 3 pagina’s beter gevonden worden of heb je een website van tientallen/honderden of zelfs duizenden pagina’s? Moet er ook content gemaakt worden en/of moet de bestaande content verbeterd worden? Heb je al iets aan linkbuilding gedaan? En klopt alles qua techniek? Hoe gebruiksvriendelijk is de website? En wil je alleen beter gevonden worden of wil je ook dat de website beter converteert (dus meer verkopen/omzet uit hetzelfde aantal bezoekers)?

SEO uitbesteden of zelf doen?

Allemaal vragen waar je een antwoord op moet weten voor je aan de slag gaat met SEO. Heb je dit duidelijk in kaart dan kan je vast wel een inschatting maken van de tijd die je hiervoor kwijt bent. Heb je die tijd? Heb je tevens de juiste kennis zodat je SEO op de juiste manier inzet? Wil je dit eerst leren? Of geef je het toch uit handen en laat je het door een SEO-expert doen?

SEO is geen eenmalig, handig trucje. Als de basis eenmaal staat blijft het een doorlopend proces van monitoren en bijsturen.

Gratis strategiesessie

Wil je dat ik een keer met een SEO-oog naar jouw website kijk? Iedere maand geef ik 3 gratis strategiesessies weg. Mail met een datum en tijd waarop het uitkomt voor je en ik mail je terug als jij de gratis strategiesessie krijgt.