fbpx
Selecteer een pagina

De term holistische zoekmachineoptimalisatie kom je misschien weleens ergens tegen. Toen ik het de eerste keer zag staan dat ik dat het iets zweverigs was. Maar dat is helemaal niet zo. Het betekent eigenlijk dat je jouw website in z’n geheel onder de loep neemt als je het wilt verbeteren op het gebied van zoekmachineoptimalisatie.

Ken je het bedrijf Yoast? In mijn ogen de seo-specialist van Nederland en misschien wel ver buiten de landsgrenzen aangezien hun grootste markt Amerika is. Zij spreken ook van holistische zoekmachineoptimalisatie en hebben op een rijtje gezet welke onderdelen van jouw website moeten kloppen om de beste site neer te zetten.

Wil jij de beste website in jouw branche, ga dan aan de slag met de volgende onderdelen:

  • Technische seo – alle links moeten werken zodat jouw bezoekers geen foutmelding krijgen, ook moet de site snel zijn. Jouw bezoeker wil niet eeuwen wachten voor een pagina geladen is. Als het te lang duurt, klikt hij weg en ben je de potentiële klant kwijt.
  • Zoekwoordenonderzoek – zoek uit welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt en maak hier content over. Met deze content trek je de juiste klanten naar jouw website.
  • Gebruikerservaring – is het niet irritant als je helemaal naar beneden moet scrollen om op een belangrijke knop te drukken? Zorg ervoor dat alles werkt.
  • Geen trucjes – Google maakt het websites niet al te makkelijk om bovenaan te komen. Zogenaamde trucjes werken niet en worden meteen door Google herkend en leveren je zelfs ‘strafpunten’ op.
  • Social media strategie – bereik een nieuw publiek met social media.
  • Mobiele optimalisatie – de meeste mensen gebruiken hun telefoon continu dus ook als je op zoek zijn naar jouw product of dienst.
  • Veiligheid – Een ssl certificaat en andere manieren om jouw site te beveiligen zorgen voor een betrouwbare uitstraling.
  • Toegankelijkheid – Iedereen moet makkelijk toegang kunnen krijgen tot jouw content

Bovenstaande onderdelen zorgen voor een lager bouncepercentage en hoger conversiepercentage. Beide onderdelen kun je meten in Google Analytics. Het bouncepercentage is het aantal bezoekers in procenten dat je website bezoekt, maar niet verder klikt op je website en weer weg gaat van de site. Conversie is de actie die je wilt dat een bezoeker op je website doet. Als dat percentage omhoog gaat haal je meer omzet uit hetzelfde aantal bezoekers.

Wil jij GROEIEN met jouw online business?

Ben jij DIE ondernemer die ZELF graag de touwtjes in handen heeft?
Kan jouw WEBSITE wel wat AANDACHT gebruiken?

Doe nu de meest complete training voor jouw online business en wordt zelf Online Business Expert.

Als Online Business Expert weet je aan welke knoppen je moet draaien om jouw website succesvoller te maken. Je krijgt gegarandeerd meer bezoekers/meer omzet/meer lol in het ondernemen!

In 12 modules neem ik je mee in de online wereld, een wereld waar ik al 15 jaar ondernemer ben. Ik ken alle ins en outs om van jouw website een succes te maken en deel dit graag met je. Kom je er even niet uit, dan help ik je graag. Want mijn support krijg je er 24/7 bij!